Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

100 things

9.4.2010

100 things

1. Kaverit, jotka ovat tehneet tämän saman postauksen, ovat saaneet aikaan aivan mielettömän ihania flow-postauksia. Oon oikeasti ahminut kaikki tekstit ihan alusta loppuun ja olisin halunnut lukea toiset sata heti perään! Voitteks hei tehdä lisää? Ü
2. Lähden kohta Kaapelitehtaalle suunnitteleen kierrätystehtaan muotinäytöstä/messujuttuja.

3. Ootan sitä tosi paljon, koska musta on siistiä nähdä muita kollegoita.

4. Oikeesti mun tekee ihan sairaasti mieli sieltä saatavaa kahvia, koska työpaikan kahviautomaattikahvi on ihan karmeeta. En tajua miten se voi olla, koska kahvi jauhetaan aidoista kahvipavuista!

5. Mun kaikki rahat menee reissaamiseen.

6. Ne rahat mitä jää yli sijoitan johonkin laadukkaaseen työvälineeseen, kuten esim saumuriin tai Wacoomin piirtolevyyn, kameraan tms. En halua ostaa mitään halpaa ja huonoa.


7. En myöskään osta halpiskenkiä, koska ne ei kestä ja ne on ihan surkeet jalassa.

8. En osta mitään feikkimuotijuttuja kuten isoja laseja, Reebokia matkivia tennareita tms muuta ärsyttävää. En tarkoita että mulla olis hirveästi rahaa ostaa kalliita juttuja, vaan naaraan niitä alemyynneistä ja säästän jotain tiettyä hankintaa varten.

9. Ostin ekaa kertaa elämässäni arskat, joissa on mun omat vahvuudet. Ostin tarkoituksella mahdollisimman spedet ja isot, koska käytän niitä kuitenkin aika harvoin.

10. En ymmärrä valkoisia housuja tai legginssei, ne näyttää mun mielestä typeriltä. Tuo oli ehkä vähän huono ilmaisu, meinasin enemmänkin että valkoinen ei mun mielestä vaan sovi arkihousuihin. Valkoinen on niin juhlava väri, että tavalliset farkut ja leggarit näyttää jotenkin tosi pliisuilta. Ü

11. Olen aika kärkäs mielipiteissä ja joskus voisin ilmaista asiat sievemminkin.

12. En oikein osaa ilmaista asioita sievästi kun ärsyynyn.

13. Jos sen sijaan ärsyynnyn johonkin ihmiseen tai joku ihminen ärsyttää tahallaan minua, ignoraan hänet mieluummin kuin vaivaudun avautumaan takaisin.

14. Olen oikeasti lempeä ja rakastava ihminen + mulla on ihan hirveä huoli ja tarve tietää, että mun lähimmäisillä on kaikki hyvin.

15. Oon isin tyttö ja soittelen sille melkein päivittäin.

16. Oon ihan äärettömän ylpeä mun multitalenteista siskoista.

17. Oon ihan äärettömän ylpeä matusta, koska se ihana ja älyttömän fiksu.

18. Musta on ihanaa, kun matu osaa melkein kaikki kartat ja kaupungit ulkoa.

19. Tekeydyn välillä tosi avuttomaksi, koska musta on ihana et matu hyysää mua.

20. Matu tietää sen ja tietää kyllä sen hyysäystarpeenkin, eli mua kohdellaan kotona kun prinsessaa. ;*

21. Yläaste ja lukio olivat aika vaikeeta aikaa kaiken nälvimisen ja kiusaamisen vuoksi, mutta amk:sta lähtien mulla on pyyhkinyt tosi hyvin (lue: pukeuduin liian oudosti jotta "coolit" tyypit olis tykänny musta).

22. Tarkoitan siis, että kaikki mihin alan lutviutuu aina omalla painollaan maaliin. Oon ihmetellyt sitä monesti.

23. Välillä musta siis tuntuu, että oon sitten kuitenkin syntynyt kultalusikka suussa.

24. Kun olin pieni, meidän perheellä ei ollut kovin paljon rahaa ja vaatteet kierrätettiin siskojen kesken. Äiti ompeli niistä suurimman osan.

25. Mulla oli kuitenkin hyvä lapsuus ja perhe, ihan parhaat kaverit enkä edelleenkään vaihtaisi mitään pois.

26. Mun parhaat kaverit pienenä oli Pete ja Otto.

27. Tulin kotiin aina ennen puoltayötä ennen kuin täytin 18.

28. Vanhemmat piti siis aikamoista jöötä kotiintuloajoista ja näin jälkikäteen oon vaan helvetin ylpeä, etten heilunut missään Kikessä tms muiden känniapinoiden keskellä.

29. Mulla on ihania, monilahjakkaita ystäviä.

30. Ne ystävät auttavat mua mm. uusimman taideteollisen asuste-projektini kanssa.

31. Suunnittelen par'aikaa graafista korvakorusarjaa, jonka totetuttaa mun kultasepäksi valmistuva ystäväni.

32. Oon saanut ihan järkyttävän inspiksen ja tekemisen vimman asetuttuani Helsinkiin.

33. Oon oikeesti viihtynyt täällä ihan mielettömän hyvin.

34. Käyn tosi usein Design Forumilla sekä nykyisin myös Norsu Galleriassa.



35. Mulla on aina ihan liian monta asiaa yhtä aikaa tulilla ja joskus toivoisin, että osaisin lopettaa ajoissa tai valita vain muutaman jutun kerrallaan.

36. Jään siis usein viilaamaan ja hieromaan asioita pitkäksi aikaa, vaikka valmista tuli jo ajat sitten.

37. Oon jo vähän osannut opetella pois siitä.

38. Rentoudun aina matkustaessa tai jossakin liikkuvassa kulkuvälineessä.

39. Olen siis luonteeltani ihan äärettömän levoton, joka aiheuttaa aina aika-ajoin kovia ahdistuksia.

40. Ahdistukset kuitenkin katoavat heti tajutessani, että tilanteesta voi siirtyä seuraavaan.

41. Olen myös hyvin impulsiivinen ja innostun uusista asioista ihan täysillä.

42. Mua ärsyttää itsessäni usein se, että kaikki pitäisi saada nyt ja heti. Olen kärsimätön.

43. Mutta koska kaikkea ei voi saada heti ,pystyn kyllä nielemään asian pienin mutinoin.

44. En yleensä suutu tai huuda, yritän aina järkeillä ja puhua asiat halki.

45. Ollaan elokuussa oltu matun kera yhdessä kaksi vuotta ja me ollaan riidelty vain kerran (siitä, tuleeko jauhelihapihveihin mausteeksi sipulikeitto vai ei). Miksi? Siksi, ettei me draamailla turhaan ja me puhutaan aina kaikki asiat ja huolet heti auki, jos niitä tulee. Me ei jätetä mitään asiaa roikkumaan tai kalvamaan. Aika parasta.

46. Aion olla matun kera ihan aina.

47. Oon siis aivan korviani myöten rakastunut edelleen, eikä taantumista ole havaittavissa tänäänkään.

48. Mulla on ihan järjetön rintakarvafetissi ja rakastan Bruce Willistä.



49. Oon kuullut edellämainituista jo niin paljon päänaukomista, etten tosiaan nakkele niille enää niskojani. Antaa tulla vaan! :D

50. Yritän aina auttaa mun kavereita kaikessa mahdollisessa. Mulla on monen ihmisen kera oivallinen YYA-sopimus.

51. Omien menojen ja prokkisten takia kaveriaika jää välillä aika minimille, mutta pyrin silti näkemään ystäviä niin paljon kuin mahdollista.

52. Suhtaudun tekemisiini ja itseeni huumorilla. Häslään aika usein, mutta parsin osiot kunnialla kokoon :)



53. Kuulun varmaan siihen vähemmistöön, joka nauttii toisten ihmisten matkakuvien katselusta.

54. Osaan pakata laukkuni siten, ettei siellä ole mitään ylimääräistä.

55. Käytän reissatessani aina rinkkaa (jos edes oon buukannut ruumapaikkaa), johon ostan ommeltavat liput jokaisesta maasta.

56. Koti on mulle rakas ja turvallinen paikka, mutta en tiedä miksi silti nukun paremmin jossain vieraassa paikassa. Tää on mennyt aina näin vaikka olisin asunut Hämeenlinnassa, Kuopiossa tai Espoossa. Perustuu varmaan siihen levottomaan luonteeseen ja pakkomielteiseen liikkumiseen..

57. Unelmien koti on tietenkin joku magee loft-kämppä tai sitten pieni omakotitalo jossain vehreällä alueella.





58. En tosiaan osaa vastata kysymykseen "mistä haluat ostaa ensimmäisen oman asunnon".

59. Tykkään sisustuksessa pienistä hauskoista jutuista isojen elementtien keskellä. En halua hamstrata mitään turhaa roinaa ja haluan tietää tasan tarkkaan mitä mistäkin kaapista löytyy.

60. Mulla on kuitenkin jonkinmoinen materiaalivarasto lankoja, kankaita, nappeja yms kierrätysmatskua, joista tuunaan asioita.

61. Pienessä kämpässä niiden säilyttäminen on ollut haasteellista mutta aion hankkia ison laatikon johon säilön kaikki. Ja viedä sen ullakkovintille. (jos joku joskus pöllii sen, tiedän että se on joku teistä lukijoista!)

62. Oon aikamoinen kettu alelöytöjen kera - viimeeksi pelastin Vagabondin nahkaiset nilkkurit (ovh. 112€) kolmellakympillä. Yksi koko jäljellä ja se oli mun.
63. Nostin opintolainaa 6 000€ vaihto-opiskelua + yhtä kesää varten. Oon maksanut yli puolet pois ja pääsen lainoista eroon tämän kesän aikana :)

64. Sain mun päättötyöstäni "Tuotteen geneettisen rakenteen analyysi - Muotoilutiedon generaattori -peli" parhaan mahdollisen arvosanan (5) ja mun on tarkoitus jatkaa tuota tutkimusta edelleen. Jos jotakuta kiinnostaa lukea se, löytyy .pdf täältä.

65. Tein eilen pikkusiskon ja makeen kotisivuja, ja ensi viikolla pääsen päivittämään nuo omat sivuni haluamaani kuntoon :) Eli uusi layout + muuta kivaa.

66. Rakastan munakoisoa.

67. Osaan tehdä siitä harmittavan vähän ruokaa.

68. Oon ihan hyvä ruoanlaittaja, mutta matu on siinä paras. Sen vuoksi leipominen on mun heiniäni. :)

69. Oon horoskoopiltani rapu, jonka merkki on kyljellään 69.

70. Koti on ravuille tärkeä ja rakas paikka, mutta musta tuntuu että mun koti on siellä missä sydän ja reissureppu on.

71. Lintutatskat kertoo siitä, että kantajansa tekee pitkiä matkoja palaten loppujen lopuksi aina kotikonnuille. Ainakin käymään.

72. Mun lempikukkani on ehdottomasti Papavero.



73. En silti koskaan pukeudu punaiseen (sen jälkeen, kun vaalensin hiukseni).

74. Oon siis oikeasti tosi vaalea, saan kesällä nokkaan pisamia ja mulla on niin vaaleat kulmat, ettei niitä näy ellen piirrä niitä.

75. Kaikki mun muut siskot on tummia ja niillä on suklaanruskeat silmät.

76. Mun silmät on harmaat tai haalean vihreät tai haalean siniset. En ole oikeastaan ihan varma?

77. Matun vihreät silmät on maailman ihanimmat.

78. Olisin voinut keksiä sata asiaa (+ paljon enemmän) pelkästään siitä, miten paljon tykkään matusta.

79. Tykkään myös matun pikkuveljestä, joka on yleensä aika puupää :D

80. Musta on mun alter ego.

81. Ostan vaatteeni monesti second handina, ulkomailta tai netistä. Oon tehnyt muutaman poikkeuksen ja eksynyt ostoksille jopa Seppälään. Muuten en osta massavalmistajien tuotteita. Mustat peruspaidat ja pitkät legginsit ovat eri asia, sillä ne eivät itsessään ole mitään kovin erottuvia asusteita.

82. Pelastin itselleni kevät/kesä/syksytakin Fidasta. Harmaa maihinnousu/armytakki maksoi 10€. Oon ihan lovena siihen.

83. Korkkarit on mun mielestä tosi tylsiä, kiilakorot on mun makuuni.

84. Vaate/kenkä/laukkukaapistani ei löydy mitään ruskeaa.

85. Täytän tänä vuonna 25 eli synnyin vuonna 1985. Kauan on aikaa siis!

86. Luen ja kuuntelen intohimoisesti muiden matkakertomuksia.

87. Mulla oli aikanaan yksi ulkomaalainen kirjekaveri. Kirjoittelu loppui kuitenkin siihen, kun sain kirjeeni takaisin (briteistä) sellaisella isolla "sormenosoitusleimalla" varustettuna. Se oli ihan järjettömän magee, toivottavasti se on tallessa. Käyn muutenkin kaikki kirjeet läpi tulevana viikonloppuna joten pidetään peukkuja! (lue: meen siis kotiin metsontielle siivoon)



88. Pelkään ihan sairaalloisesti korkeita ja ahtaita paikkoja. Sukellusveneeseen mua ei saisi ikinä ja inhoan hissejä ihan tajuttoman paljon. Omaan myös lentopelon, jonka saa onneksi turrutettua viinitarjoilulla.

89. En tosiaan juonut punkkua ennen kuin lähdin vaihtariksi Italiaan. Arvatkaa miten sen jälkeen kävi.

90. Otetaan matun kera kaksi kissaa heti, kun kämppä ja elämäntilanne sallivat.

91. Oon neuroottinen kieliopin suhteen, mutta tässä postauksessa en ole jaksanut välittää kirjoitusvirheistä tai lauserakenteista.

92. Mun yo-kirjoitusten äikän aineessa oli yksi (unohtunut) pilkkuvirhe.

93. Sain lukiosta päästyäni kolme stipendiä :)

94. Suoritin liikunnan- ja kuvaamataidon lukiodiplomit.

95. Palattuani takaisin erasmusvaihdosta tajusin, miten hienoa suomimuotoilu oikeasti on.

96. Kesäisin paras paikka on meidän mökki Suonenjoella sekä Ruusuranta.

97. Oon kalastanut naperosta saakka ja osaan perata kalan.

98. Olisin voinut jatkaa tätä vaikka kuinka pitkälle!

99. Oon hulluna mäyräkoiriin.



100. Mun elämässä kaikki menee just niinkun pitääkin. Love!

8 kommenttia:

Blogger paula kirjoitti...

"48. Mulla on ihan järjetön rintakarvafetissi ja rakastan Bruce Willistä."

ahhahhhah that's SO ME! luulin olevani ainoo :D tosin mahakarvat on viel kivempii ku rintakarvat mut bruce on kunkku! muutenki ollaan aika samiksii :)

kaikil on niin kivoi nää 100 juttuu, must tuntuu et mun oma on ihan tylsä :D mut se kyl loppu ihan kesken, aloin vast päästä vauhtiin!

9/4/10  
Blogger syys kirjoitti...

Hahah, mahtavaa hei! Onneks mä en oo ainoo! :D Rintakarvat on ihanii ja Bruce on ihan nam <3

Tosin mun pitää nyt kyllä vähän vetää takaisin, ettei ne valkoiset housut ja leggarit ihan niiin hirveitä ole. Musta valkoinen ei vaan sovi oikeein mihinkään arkivaatteeseen :D

Eikä sun mikään tylse ole kuule! Nää on kaikilla aina tosi kivoja <3

9/4/10  
Anonymous Anne kirjoitti...

79., ihana! :D

p.s. Minäkään en yleensä suostu menemään yksin hisseihin, pelottaa, mutta heti ko on kaveri mukana ei mitään ongelmia, hassua.

9/4/10  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Kuulostat jotenkin vaan aivan ihanalta tyypiltä! :)

9/4/10  
Anonymous enni kirjoitti...

Ihana kun sanot asioita suoraan :) Tykkäsin tästä postauksesta tosi paljon!

9/4/10  
Blogger syys kirjoitti...

<3

12/4/10  
Blogger Liza in London kirjoitti...

Hahahaha, tää o tisi hauska. Pitää tehdä oamt 100 asiaa kunhan saan kandin eka valmiiksi (ja se pitäis saada valmiiksi i dag :P).

12/4/10  
Blogger alli kirjoitti...

nella rakastan sua!! <3

6/5/10  

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu